3.1 Ondernemende stad

Economische promotie

Economische promotie

We zijn trots op onze stad en positioneren Hilversum als aantrekkelijke plek voor bewoners, bezoekers, bedrijven en (internationaal) talent. Een sterke identiteit verstevigt de economische positie en de aantrekkingskracht van Hilversum. We hebben aandacht voor de verschillende profielen van de deelgebieden. Het positioneren van Hilversum doen we samen met Hilversum Marketing, via strategisch accountmanagement en in samenwerking met organisaties en bedrijven binnen de MRA en Regio Utrecht.

Onderstaand volgt een toelichting op de voortgang van de specifieke activiteiten die we in 2024 hebben uitgevoerd. Deze activiteiten zijn ook opgenomen in de programmabegroting voor 2024. We willen benadrukken dat we niet specifiek rapporteren over de reguliere activiteiten die we uiteraard ook hebben uitgevoerd in 2024, tenzij deze niet conform begroting zijn uitgevoerd.

Voortgang speerpunten begroting 2024

Warm welkom voor nieuwe (buitenlandse) vestigers via het International Welcome Centre Utrecht Region en via IN Amsterdam.

Toelichting

Het speerpunt zoals opgenomen in de begroting 2024 is uitgevoerd in 2024.

Financiële analyse Economische promotie

Bedragen x € 1.000

Lasten

Baten

Saldo

Begroting na wijziging

884

-80

805

Realisatie

937

-142

795

Verschil (realisatie t.o.v. gewijzigde begroting)

52

-62

-9

De werkzaamheden binnen de ambitie 'Economische promotie' zijn uitgevoerd binnen de financiële kaders.

Lasten, baten en saldo

937

18,5%

142

14,7%

Deze pagina is gebouwd op 05/28/2025 12:06:33 met de export van 05/28/2025 12:00:07