4. Bestuur

4.3 Dienstverlening aan de stad

4.3 Dienstverlening aan de stad

De dienstverlening is het visitekaartje van de gemeente. In onze informatievoorziening, processen taalgebruik en producten stellen wij de inwoners centraal. We richten ons op: innovatie, het verder digitaliseren en doorontwikkelen van de (persoonlijke) dienstverlening en het verbeteren van de efficiëntie. Om dit te realiseren ligt de focus op een drietal aspecten. Ten eerste het gemak voor de gebruiker: wij houden rekening met de digitaliserende samenleving, de gemeentelijke producten zijn vindbaar en toegankelijk en wij zijn voor iedereen bereikbaar. Ten tweede richten wij ons op betrokkenheid: onze medewerkers zijn klantgericht, gaan op zoek naar de vraag achter de vraag en durven af te wijken van de gebaande paden wanneer nodig. Ten derde werken we open en transparant.  

Prestatie-indicatoren

Nr.

Naam

Realisatie
2021

Realisatie
2022

Realisatie
2023

Realisatie
2024

Streef-
waarde
2024

Bron

Wettelijk

Waardering van bezoekers over de dienstverlening van het Sociaal Plein

7,0

7,0

7,0

7,1

7,5

Hilversum Monitor

Niet wettelijk

Waardering van inwoners over de dienstverlening van de gemeente

7,2

6,9

7,0

6,9

7,5

Hilversum Monitor

Niet wettelijk

Waardering van inwoners over de digitale dienstverlening van de gemeente

7,0

6,9

7,0

6,9

7,5

Hilversum Monitor

Niet wettelijk

Toelichting indicatoren
Waardering van inwoners over de dienstverlening van de gemeente: de tevredenheid is met 0,1 gedaald ten opzichte van 2023. De aanname is dat de tevredenheid licht is afgenomen onder invloed van onvrede over het invoeren van betaald parkeren in de gemeente Hilversum. De waardering van inwoners over de digitale dienstverlening van de gemeente: de tevredenheid is gelijk gebleven aan 2023. De activiteiten in 2024 waren met name gericht op het implementeren van wettelijke verplichtingen zoals de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (Wmebv) en de Digitale Toegankelijkheid. Dit is niet meteen merkbaar voor inwoners.

Lasten, baten en saldo

3.100

4,6%

2.302

72,3%

Deze pagina is gebouwd op 05/28/2025 12:06:33 met de export van 05/28/2025 12:00:07