4.3 Dienstverlening aan de stad
De dienstverlening is het visitekaartje van de gemeente. In onze informatievoorziening, processen taalgebruik en producten stellen wij de inwoners centraal. We richten ons op: innovatie, het verder digitaliseren en doorontwikkelen van de (persoonlijke) dienstverlening en het verbeteren van de efficiëntie. Om dit te realiseren ligt de focus op een drietal aspecten. Ten eerste het gemak voor de gebruiker: wij houden rekening met de digitaliserende samenleving, de gemeentelijke producten zijn vindbaar en toegankelijk en wij zijn voor iedereen bereikbaar. Ten tweede richten wij ons op betrokkenheid: onze medewerkers zijn klantgericht, gaan op zoek naar de vraag achter de vraag en durven af te wijken van de gebaande paden wanneer nodig. Ten derde werken we open en transparant. |
---|
Prestatie-indicatoren
Nr. | Naam | Realisatie | Realisatie | Realisatie | Realisatie | Streef- | Bron | Wettelijk | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Waardering van bezoekers over de dienstverlening van het Sociaal Plein | 7,0 | 7,0 | 7,0 | 7,1 | 7,5 | Hilversum Monitor | Niet wettelijk | ||
Waardering van inwoners over de dienstverlening van de gemeente | 7,2 | 6,9 | 7,0 | 6,9 | 7,5 | Hilversum Monitor | Niet wettelijk | ||
Waardering van inwoners over de digitale dienstverlening van de gemeente | 7,0 | 6,9 | 7,0 | 6,9 | 7,5 | Hilversum Monitor | Niet wettelijk |
Toelichting indicatoren
Waardering van inwoners over de dienstverlening van de gemeente: de tevredenheid is met 0,1 gedaald ten opzichte van 2023. De aanname is dat de tevredenheid licht is afgenomen onder invloed van onvrede over het invoeren van betaald parkeren in de gemeente Hilversum. De waardering van inwoners over de digitale dienstverlening van de gemeente: de tevredenheid is gelijk gebleven aan 2023. De activiteiten in 2024 waren met name gericht op het implementeren van wettelijke verplichtingen zoals de Wet Modernisering Elektronisch Bestuurlijk Verkeer (Wmebv) en de Digitale Toegankelijkheid. Dit is niet meteen merkbaar voor inwoners.